LG VHOMBOT3

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 332 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG VHOMBOT3 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

vlaenco2015 08-10-2015
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

We hebben de LG Vhombot3 nu een aantal weken in huis. Het is een prima apparaat die heel goed stofzuigt. Zeker voor dagelijks gebruik een uitkomst.
Het gebruiksgemak is perfect, je zet hem aan en hij doet zijn werk. Nog niet meegemaakt dat hij ergens vastloopt. Wel even de losse snoeren van de vloer halen anders raakt hij verstrikt. Het is nu heel gemakkelijk om een slaapkamer te zuigen, met name onder het bed kost helemaal geen moeite in vergelijk met een gewone stofzuiger. Neerzetten, aanzetten en je gaat zelf iets anders doen het eindsignaal laat weten wanneer het zuigen klaar is.
Strakke vormgeving en mooi design.
Duurzaamheid is nog niet veel van te zeggen maar het geheel ziet en voelt stevig.
Wij hebben voor dit model gekozen vanwege de vele positieve reviews op internet. Geen spijt van onze keus de LG Vhombot3 maakt het allemaal waar.

vonMunchhausen 28-08-2015
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

De Hombot 3 van LG slaat nagenoeg geen plekje over in huis en weet de vloer voorzien van plavuizen goed schoon te krijgen. Dit is een hele prestatie gezien het feit dat er twee forse honden rondlopen die veel zand en haren achterlaten, iedere dag weer.

grrrommm 20-08-2015
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Ik heb de LG hombot nu een paar dagen in bezit en ik moet zeggen, wat een geweldig apparaat.

Uitpakken:
- Alles zit er bij wat je nodig hebt. De doos waar hij inzit laat wel afbeeldingen van opties zien waardoor je denkt dat je misschien de verkeerde hebt meegekregen. LG gebruikt blijkbaar dezelfde doos voor alle types. De handleiding is duidelijk (paar foutjes); en deze heb je eigenlijk niet nodig. Het is uitpakken, opstellen, en klaar.

Werking:
- Superstil, je kan echt het ding je gang laten gaan. Botst praktisch nergens tegenaan, hoewel hij soms bij het keren niet altijd bewust is van zijn achterkant. Schade veroorzaakt hij zeker niet. Het apparaat (de mijne noem ik Rupert) is snel, en de verschillende modi werken prima. Zelfs nadat ik met de hand heb gestofzuigd, haalt hij er verbazingwekkend nog veel stof weg.

Daar ik 2 honden heb, moet hij ook uiteraard deze haren opzuigen. Ook dat werkt prima, geen haar blijft liggen. Hij krijgt de deurmat schoner dan ik hem zelf krijg.

De opvangbak is zeer groot (zeker als ik hem vergelijk met mijn andere niet LG robotstofzuiger).

Programmeren gaat simpel.

Voor de wat technische mensen onder ons. De firmware is te hacken waardoor hij via WIFI te besturen is. Het besturingssysteem is gewoon Linux. Let wel, de garantie kan dan vervallen. Het voordeel is nu dat Rupert (de stofzuiger) op afstand te besturen is door mijn home-automation systeem.

Overige en conclusie:
Top apparaat, zuigt echt goed, zeer simpel in gebruik, en vervangt de oude stofzuiger.

Remio70 17-08-2015

Waardeloze stofzuiger.

Deze stofzuiger een week op proef. Gaat vandaag retour winkel.
Wij hebben een parketvloer met vellingkantjes (kleine gleufjes).
Het zuigen op het gladde deel gaat redelijk, maar alles in de vellingkantjes laat hij liggen.
Het probleem zit hem in de zuigkracht, of liever gezegd de afwezigheid daarvan (zelfs in Turbo-modus).
Ik begrijp nu ook het geluidsnivo en de batterijduur: hij zuigt nauwelijks.
Je moet deze machine meer zien als een veegmachine dan als een stofzuiger. De drie borstels werken namelijk wel goed.

Verder is de navigatie van de stofzuiger zeer matig. Hij botst geregeld en probeert over voorwerpen heen te rijden. Dit blijft hij herhaaldelijk doen, dus de zogenaamde leerfunctie doet bijzonder weinig. Dit betekent dat je allerlei voorwerpen (lampen, tafeltjes, stoelen etc. van de grond moet verwijderen alvorens je het apparaat aan het werk kunt zetten. Dat is meer werk dan zelf het huis zuigen.

Kort samengevat kun je zeggen dat deze machine alleen geschikt is voor gladde vloeren waar bijna niks op staat.
Het is mij een raadsel hoe deze machine hier een 8.3 kan scoren. Ik vind de 4.7 die er bij mijn beoordeling uitkomt al veel te hoog. Die score haalt hij dan ook alleen voor het design, maar daar koop ik geen stofzuiger voor.

marihuis1 07-04-2015
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Sinds een aantal dagen gebruiken wij de Hombot van LG. Wij zijn er razend enthousiast over. De Hombot is vergeleken met veel andere stofzuiger robots ontzettend slim! De stofzuiger weet namelijk precies hoe deze een ideale route moet uitstippelen en komt letterlijk op alle plekken in huis. De robot gaat in perfect, strakke lijnen het hele huis door. Echter moet je wel opletten bij tapijt etc. Op sommige plekken moet je het huis even robotvriendelijk maken. Echt een aanrader!

Omekim 17-02-2015
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Fantastisch ding, geen ruzie meer in huis over wie er nu moet stofzuigen.
We hadden hem al jaren geleden moeten aanschaffen.
Hij stofzuigt voornamelijk 110m2 parket en enkele laagpolige tapijten zonder problemen, en houdt dan nog een derde van zijn batterijlading over. Dankzij zijn vorm en twee uitstekende borsteltjes pakt hij elk stofje in hoeken en bij plinten.
Er zitten wel wat voorwaarden aan het gebruik, maar die nemen wij voor lief aangezien het zo'n fijn ding is.

Hier de nadelen op een rijtje;
Haal alle losse objecten zoals stoelen, speelgoed, etc. van de vloer, dat is zoiezo aan te raden omdat de robot dan hoekjes en kiertjes dan kan reinigen. Hierdoor raakt hij ook niet zo snel verstrikt.
VHombot3 houdt inderdaad niet van losse kabels, werk deze weg of zet ze strak tegen je plinten.
Aan het begint wil hij wel eens tegen voorwerpen botsen en proberen over voorwerpen heen te kruipen. Echter is hij zelflerend en na een paar keer gaat hij keurig om die objecten heen.
Soms pakt hij een sok of uitgevallen bladeren, dat resulteert in herrie en soms vastlopers. Haal deze dan ook eerst even weg.
Hij heeft wel onderhoud nodig, doe dit na een week elke dag gebruiken. Let daarbij vooral ook op de sensoren, deze worden zeer stoffig en daardoor kan hij slechter bijv. Hoogtes inschatten. Tevens een keer per paar maanden minitieus alle losse onderdelen losschroeven haren verwijderen en een drupje olie geven. Anders gaat hij vrij snel ratelen en rammelen.
Laadstation is glad van onderen waardoor hij glijdt als de robot probeert aan te koppelen, hierdoor moet de robot het soms een paar keer opnieuw proberen voordat het lukt. Dit is eenvoudig op te lossen door een paar antislipstickertjes onder het oplaadstation te plaatsen.
Laatste was het grootste probleem; het oplaadstation moet aan alle kanten veel vrije ruimte hebben die wij nauwelijks hebben. We wilden hem niet in het zicht zetten, dus er was eigenlijk geen plek voor.
De oplossing: onder het bed!
Robot en lelijke oplader uit het zicht, kinderen en huisdieren kunnen er met hun grijpgrage klauwtjes niet bij.

Perfect ding voor ons, maar is dus wel een beetje zoals de magnetron.
Verwacht niet dat je er een viersterren maaltijd mee kookt, maar het is nog steeds een handig ding in het huishouden.
Je moet hem nemen voor wat het is, en niet verwachten dat hij reinigt zoals moeder de vrouw.
Een handige extra hulp voor in het huishouden, zolang je je verwachtingen realistisch houdt.

H. De Waarde 13-02-2015
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Deze review geschreven omdat je dan cashback krijgt. Nadat ik een volledig formulier ingevuld had, kreeg je de mogelijkheid hier een review te schrijven. Je zou binnen een paar maanden je cashback krijgen.

Nu inmiddels een jaar verder, nog geen cashback ontvangen en LG beweert dat ik registratie ID had moeten hebben en ik niet het volledige registratie process doorlopen heb.

LG een review, ik niets.

Een kleine moeite voor LG om de klant blij te houden, dat schijnt teveel gevraagd; geen nummer, geen cashback.

Bedankt LG!

De robot zelf stuit mij te vaak te heftig tegen objecten aan, dus je ziet wel wat schade (krasjes) aan de robot.

Het schoonmaken is overigens het meest vervelende werk, vooral met lange haren. Dan kan je bijna elke 2 dagen de borstel eruit halen en schoon kammen.

Mexe 08-01-2015
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Ook een HomBot3 in bezit sinds enkele weken. Aangezien laadstation beneden staat brengen wij hem zelf naar boven. Eerste 2 weken goed gegaan. Nu vanochtend viel hij ineens van de trap. Doet het gelukkig nog wel. Maar zou toch niet moeten kunnen! Tevens gaat hij na zijn vaste programma 's-avonds te hebben afgewerkt elke avond/nacht opeens vanzelf weer aan de slag (aangezien geluid aanstaat, wordt je hiervan wakker). Vreemde is dat hij hiervoor helemaal geen programma heeft om zomaar te beginnen. Begin nu toch langzaam aan de kwaliteit van de software te twijfelen.

Brouwer-2014 09-01-2015

Hij gaat opnieuw aan de slag als ie nog niet klaar is, normaalgesproken omdat de accu leeg is. Misschien ook als je hem optilt (van boven) en in zijn laadstation zet.
Verder kun je hem zo instellen dat ie op een vaste tijd aan de slag gaat en dit eenmaal of iedere dag herhaalt. In dat geval staat er links het symbool van een klokje in beeld. Kijk even of je geen extra pictogrammen ziet staan die een indicatie geven waarom ie zelf start. Zie ook handleiding.

Sutaylor 14-12-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

The robot vacuum cleaner cleans well, but you have to watch it consistantly as it gets stuck under the couch, or on the little step ect. The sensor also doesn't seem to work Always. Good product but not worth the money yet

Prins4 29-11-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Minpunten:
- Valt van trap af!!
In handleiding staat ook dat je de Hombot niet bij de trap moet gebruiken. Helaas kwamen wij daar pas vandaag achter. De eerste dagen ging het namelijk wel goed en detecteerde de Hombot dat er een afgrond was. Na de val doet de Hombot het gelukkig nog, maar de deksel sluit nu erg lastig en de behuizing is ontzet.

De bovenverdieping door de Hombot laten schoonmaken kan dus niet in een sessie, we moeten hem van kamer naar kamer tillen (en daarna de deur sluiten van die kamer) omdat de overloop dus niet meer schoongemaakt kan worden door de aanwezigheid van de trap. Heel jammer.
- Wekelijks schoonmaken van het hepafilter en spons en roterende borstels. We hebben een hond en de borstel zitten na een keer gebruik al zo vol haren dat je die met een bijgeleverd borsteltje moet verwijderen. Is dus best wat werk.
- Basisstation moet tegen de muur gezet worden, aan beide zijden 1,5 meter vrij staan. In ons huis is zo`n plaats niet te vinden. Ons basisstation staat dus naast andere meubels. Meestal vindt de Hombot het basisstation uit zichzelf, maar soms niet en dan staat hij dus ergens in de kamer stil.

Plusputen:
-Vloer wordt goed schoon, stofzuigen met een gewone stofzuiger hoeft nog maar een keer per week (voor de lastige plaatsen).
-Maakt weinig lawaai, dus stoort niet

Wim Triki 31-10-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Waaardeloos apparaat, blijft overal achter hangen omdat de sensoren niet goed werken in een bepaalde hoek; draaien in een kleine ruimte is moeilijk door zijn bijna vierkante vorm; geef mij maar mijn Roomba terug

Derksenm 22-10-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Ruim een jaar geleden wou ik al een robotstofzuiger aanschaffen, maar vond ze toen nog te duur. Nu is de prijs/prestatie verhouding veel beter.
Pure gemak: De slaapkamer is net als de woonkamer op de begaande vloer die volledig bestaat uit plavuizen. Het nadeel is dat van buiten gemakkelijk stof naar binnen (woonkamer) wordt gelopen en dat komt dan ook in onze slaapkamer. Iedere week stofzuigen is dan eigenlijk te weinig. De robotstofzuiger zet ik nu dagelijks aan en het werk wordt goed gedaan.

Een geweldige uitvinding. Rijd goed om obstakels heen. Ik moet wel de eettafelstoelen even hoog zetten zodat onder de eettafel ook gezogen wordt. Ik vind het geinig dat de kinderen de robotstofzuiger, STOFFIE genoemd hebben.
Enige nadeel is dat je, in het begin, de kabels langs de muren goed moet vastzetten, anders raakt LG Hombot erin verstrikt.

Het HOME algoritme, kan wat slimmer. Als ik de LG in de gang zet en, na het stozuigen, vertel dat ie naar zijn HOME-station moet, dan gaat hij alle muren tegen de klok in af, om het HOME station te vinden, en dat is een flink stuk. Gelukkig kun je de LG ook sturen a.d.h.v. de afstandbediening.

Kortom een TOP aankoop, bespaard veel tijd en geeft altijd een schone begaande vloer.

Brouwer-2014 03-01-2015

Misschien een tip: je moet hem niet optellen en in een andere ruimte zetten, want dan kent hij zijn positie in de ruimte niet meer en moet ie dus zijn homestation gaan zoeken. Als je he met de afstandbediening bestuurt zou ie geen probleem moeten hebben om het homestation snel te vinden.

maris227 15-10-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Werkt perfect, zuigt veel op en maakt weinig geluid. Bij ons start de robotstofzuiger automatisch iedere ochtend met stofzuigen. In het lg filmpje op internet staat dat de stofzuiger trappen detecteert. Dit is niet het geval. In de handleiding van de stofzuiger staat ook vermeld dat de stofzuiger niet te gebruiken is rondom de trap.

soeppie 28-08-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

LG vhombot 3 is sinds kort onze beste vriend in huis. Met zijn bijna geruisloze motortje kan ik zelfs doorgaan met studie of een gezellige koffiebreak met vrienden.
Zet voor het allerbeste resultaat even wat kleinere spulletjes van de vloer weg. hij neemt de hoeken goed mee door zijn kleine borsteltjes. Schoonmaken is makkelijk en hij is ook gebruiksvriendelijk. Kleine storingen geeft hij duidelijk aan.
Je kan lg hombot via vast programma laten rondrijden of handmatig met de afstandsbediening.erg eenvoudig in gebruik.
Wij zijn allemaal erg blij met onze nieuwe kleine buddy, en het korte muziekje als hij weer richting home-station gaat, maakt je dag weer helemaal goed. En we noemen hem STOFBOTJE.

ontevreden vaatwasser 26-08-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

We hebben vier jaar lang een Roomba gehad, maar wilden een nieuwe stofzuigerrobot want de Roomba werd slordig (liet stofslierten achter) en was ook wel erg lawaaiig.

Wij gebruiken bijna nooit meer gewone stofzuigers (alleen soort kruimeldief voor ongelukjes & hoekjes waar de robot niet bijkomt). We hebben parket dat elke dag door de robot wordt schoongemaakt; we hebben één kat, die een gloeiende hekel aan schoonmaakrobots heeft, en een allergisch kind (huisstofmijtallergie). Geen last meer van allergie, sinds er een robot is...

Ik kon weinig info vinden om zinnig robots te vergelijken, vandaar hier uitgebreide lijst van mijn ervaring.

De Hombot is heel veel stiller, dat is de belangrijkste reden geweest om deze te kopen (uitgeprobeerd in de winkel, zelfs de nieuwste en duurste modellen van iRobot /Roomba zijn veel lawaaiiger).

Voordelen Hombot:

--stil! Roomba zetten we altijd uit als hij aanging als we thuiswaren; bij de Hombot merken we soms niet dat hij aanstaat
--botst niet maar nadert voorwerpen zachtjes (als hij ze heeft opgemerkt), minder schade/slijtage
--stofbak is gemakkelijk eruit te halen aan de bovenkant (bij Roomba aan de zijkant, je moet 'm optillen)
--stofbak is dicht (die van de Roomba is open, onderweg tussen robot en prullenbak verlies je stof)
--makkelijker schoon te maken want minder kleine onderdeeltjes bij de borstel
--goedkoper (bijv standaard afstandbediening, HEPA-filter)
--iets lager en smaller dan Roomba, sommige van onze kasten/stoelen kan de Hombot wel onder/tussendoor, de Roomba niet
--beter in de hoekjes & borsteltje aan beide kanten
--kan in verschillende modes: gewoon zigzag snel klaar of vlak na vlak of spiraaltraject (dat laatste had de Roomba ook).

Voordelen Roomba

--stofzuigt vaker op één plek, door 'random' patroon. Kijk voor bewijs op de video's van hardware.nl waar je kunt zien waar in de kamer ze komen. Hombot heeft ook de neiging om korter te werken (daartegen kun je die nog eens aanzetten, of op 'repeat' zetten)
--per dag van de week te programmeren (bij de Hombot alleen het tijdstip, elke dag hetzelfde). Aangezien de Roomba zo'n herrie maakt is dat ook harder nodig...

Nadelen allebei:

--sommige voorwerpen worden niet herkend (stoelpoten, dienblad met katteneten), dan blijft de robot heen en weer botsen en kan dingen beschadigen.
--losse snoeren draaien vast

Vooralsnog dus erg gelukkig met de Hombot!

jasper64 04-08-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Aantal dagen in bezit. Kan helaas niet overweg met de convector put, blijft er altijd in hangen. Snoeren worden opgegeten en stopt de machine. Helaas ook met de front borstel de staart van de hond te pakken genomen, welke uiteindelijk met de stofzuiger aan zijn staart weg kroop en hem verloor met verlies van flink wat haar. Borstel met schroevendraaier verwijderd om de pluk haar eruit te krijgen ( hond heeft nu kale plek in staart ). Moet altijd in turbo stand draaien anders gebeurd er niets. Uiteindelijk zuigt hij dan goed maar laat hem maar niet alleen.

wallie22 24-07-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Het leek zo handig, een stofzuiger die alles doet terwijl je weg bent.
Niets is anders. De lijst in de handleiding over wat die allemaal niet kan is langer dan de lijst van wat die wel kan.
Het begint al met de thuisbasis. Deze zou eigenlijk nagelvast aan de grond vast moeten zitten, omdat vaak bij teruggaan naar de lader deze niet goed gedetecteerd wordt en alle kanten op wordt geduwd.
Radiatoren komt die klem onder te zitten. (sensoren niet goed gericht?)
Keukenstoelen en kleine tafels (met dunne poten) worden veelal niet herkend als obstakel en alle kanten op geduwd.
Plinten weet die soms ook niet goed mee om te gaan en probeert soms tegen de muur op te klimmen.
Staande lampen met een voet is ook een crime. Probeert over de voet van de lamp te komen om alsnog het snoer te pakken te krijgen en op te vreten.

Mijn conclusie: deze Hombot is nog lang niet volwassen en heeft betere ogen nodig.

larsjanssen 29-05-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

De LG Vhombot3 nu aantal maanden in gebruik. Ben er niet tevreden over. Loopt regelmatig ergens vast onder de meubelen. Van een kennis de Neato Signature Pro geleend. Werkt met een laser. Het is een verademing omdat ding te zien werken. IS iets trager dan de LG en maakt meer lawaai doordat deze echt zuigt. Echter door laser loopt deze nooit vast. Machine is ook nog steeds krasvrij aan de bovenzijde wat heel veel zegt over een robotstofzuiger. De concurrenten zouden aan de Neato een voorbeeld kunnen nemen.

b. molenkamp 20-05-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

De VHOMBOT3 doet zijn werk rustig en goed. We hebben sinds kort een zwart kleed en daarop raakt hij de weg kwijt. We zuigen het nu zelf en rollen het even op. We zijn heel blij met het apparaat en hadden het veel eerder willen hebben.

vlsonja 03-05-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Ik had reeds een robotstofzuiger, maar deze is veel stiller, grondiger in reiniging, blijft zo goed als nergens hangen, een veel langere gebruikstijd dan mijn andere robotstofzuiger. Echt een aanrader.

ro1962 12-04-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

De robot staat momenteel ingepakt in de doos om opnieuw naar LG opgestuurd te worden. Zoals ik al in mijn eerdere review meldde is de robot onbruikbaar. Deze rijdt zich elke keer ergens vast, onder de bank, onder de koelkast etc. Ik heb stukken in de kamer met kussens afgedekt. Volgens LG is de robot helemaal oké. Het is elke ochtend weer zoeken waar de robot staat. Het dockingstation heeft ie nog geen enkele zelf kunnen vinden/halen. We hebben hiervoor een irobot gehad die deze kuren nog nooit heeft vertoond. Ik heb opnieuw aan LG verzocht om de robot te ruilen voor een ander. Hopelijk wordt het nu wel opgelost. Ik heb tot nu toe absoluut spijt van de aankoop.

ro1962 06-04-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

De LG heeft bij ons de Irobot vervangen. Ik was enthousiast geworden van met name de positieve reviews. De robot is hier nu een maand in gebruik en ben eigenlijk helemaal niet zo tevreden. De robot probeert zich onder onze bank te wurmen, loopt vaak vast door op de grond liggende snoeren, neemt elke nacht een tafeltje mee. De robot teruggestuurd naar LG. Daar naar gekeken maar vonden dat de robot voldoet aan de specificaties. Ik heb nog steeds dezelfde problemen. Problemen die ik bij de Irobot niet had. Eigenlijk toch wel spijt van de aankoop en spijtig dat LG de robot niet heeft willen omruilen.

mandyboerkamp 14-03-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

Eind februari heb ik deze stofzuiger aangeschaft bij de witgoedpartner.nl, helaas was er dat weekend een ware run op deze stofzuigerrobot dat ik nog even moet wachten op de levering. Ik kan niet wachten tot ik het apparaat in huis heb. De witgoedpartner.nl houdt mij goed op de hoogte van de levering. Ze komen alle afspraken die we gemaakt hebben goed na. Tevens mijn complimenten aan LG Nederland. Met een aantal vragen hebben ze mij goed geholpen, dezelfde dag kreeg ik nog antwoorden via de telefoon! Complimenten.
Aanstaande week hoop ik mijn vhombot te krijgen, ik kan niet wachten hoe schoon mijn huis gaat worden!!!!

adelaren 14-03-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

onze robotstofzuiger heeft ons appartement inmiddels een aantal keren goed verkend en "behandeld" en je staat er versteld van hoeveel stof er in de opvangbak terecht komt terwijl je op het oog nauwelijks stof waarneemt. hij komt echt in alle hoeken - is echt een aanrader!

koopen.57 14-03-2014
Geschreven voor: LG VHOMBOT3

ben zeer blij met de robotstofzuiger
hij is stil en doet gewoon zijn werk heb twee honden
en de haren kan je bijna niet vinden
een geweldig ding heb hem nu al een tijdje in huis
ben er erg blij mee